صفحه اول گوگل حق شماست. فـروش بک لینک فـروش رپورتاژ آگهی تـولید محتوا پـشتیبانی سایت خرید رپورتاژ خبری

ابزار بررسی پیج اتوریتی (Page Authority)

با سلام به کاربران وب سایت بکـ لینکا ،امروز میپردازیم به بررسی مقاله ی پیج اتوریتی و دامین اتوریتی سایت که راه های افزایش بالا بردن اتوریتی دامنه و صفحه را به شما دوستان آموزش بدیم.
کدام سایت برای چک کردن پیج اتوریتی و دامین اتوریتی معتیر است؟
افزایش دامین و پیج اتوریتی سایت چگونه ممکن است؟


بیوگرافی و بررسی پیج اتوریتی (Page Authority) و دامین اتوریتی (Domain Authority)

پیج اتوریتی (به انگلیسی page authority) یک متر و معیار برای نمره دهی به صفحات وب می باشد. این نمره از ۱ تا ۱۰۰ به صفحات وب داده می شود و مشخص می کند که این صفحات چقدر می توانند در نتایج جست و جوی گوگل جایگاه خوبی داشته باشند. ابزار پیج اتوریتی توسط وبسایت های زیادی ارائه می شود، اما بهترین و قابل اتکاترین آن ها ابزار پیج اتوریتی وبسایت moz.com است. نمره های داده شده توسط ابزار اتوریتی این وبسایت بر اساس داده های ثبت شده در وب ایندکس موزاسکیپ (mozscape) می باشد. ابزار اتوریتی از مدل یادگیری ماشین استفاده می کند تا الگوریتمی را بسازد که بهترین نتایج جست و جوی گوگل را پیش بینی می کند. وبسایت moz از مقیاس لگاریتمی ۱۰۰ امتیازه برای رده بندی صفحات وب استفاده می کند. لگاریتمی بودن این مقیاس به این معناست که رساندن نمره‌ی یک وبسایت از ۷۰ به ۸۰ بسیار سخت تر از رساندن نمره‌ی یک سایت دیگر از ۲۰ به ۳۰ می باشد. در ادامه با پرداختن به جنبه های مختلف این ابزار به بررسی پیج اتوریتی می پردازیم.


 

معیارهای نمره دهی در ابزار پیج اتوریتی:

معیار نمره دهی و تعریف پیج اتوریتی تقریباً شبیه دامین اتوریتی می باشد، با این تفاوت که در پیج اتوریتی محتوای پیج است که بیشتر مد نظر است و مورد بررسی قرار می گیرد. برای نمره دهی به هر پیج، ابزار پیج اتوریتی از بیش ۴۰ معیار استفاده می کند و بر اساس آن ها پیج ها را رتبه بندی می نماید. اما چیزی که واضح و مشخص است که بیشتر از همه‌ی موارد تأثیر دارد این است که پیج دارای محتوای اورجینال (غیر کپی) باشد و کیفیت این مطالب نیز از حد بالایی برخوردار باشد. هم چنین کمیت کلمات کلیدی نیز فاکتور تأثیر گذاری در نمره دهی خواهد بود. هم چنین معیار دیگری که برای نمره دهی وجود دارد، پیج هایی هستند که به وبسایت شما لینک داده‌اند. اگر این پیج هایی که به سایت شما لینک داده‌اند، از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند، نمره‌ی شما بالاتر خواهد رفت و وضعیت بهتری در نتایج موتور جست و جوی گوگل خواهید داشت. بنا بر همین مطالب، اولین هدف و خواسته‌ی شما باید داشتن سایتی با مطالب اورجینال و مفید باشد یعنی مطالبی که از وبسایت دیگری برداشته نشده و برای کاربران مفید است. ایجاد جذابیت با استفاده از عکس و ویدئو در مطالب نیز می تواند یکی از راه های ارتقای کیفیت مطالب سایت باشد. در کنار این ها اگر آدرس وب پیج (url) دارای کلمات کلیدی مورد نیاز کاربران باشد، این مسئله به بالا رفتن نمره پیج کمک می کند. هم چنین هر چه یک وب پیج زودتر بالا بیاید یا اصطلاحاً زودتر لود (load) شود می تواند حائر نمره‌ی بهتری شود. اهمیت سازگاری وب پیج با تمامی مرورگرها خصوصاً مرورگرهای موبایل یکی دیگر از عوامل مهم و تأثیر گذار است.



معیارهای زیان ده برای نمره پیج اتوریتی:

همه‌ی مواردی که به عنوان معیارهای مثبت برای ارتقای نمره پیج اتوریتی مطرح شد، اگر رعایت نشوند می توانند برای نمره پیج اتوریتی سایت شما زیان بار باشند. مثلاً اگر استفاده از کلمات کلیدی در وبسایت شما به هر دلیلی غیر طبیعی باشد، این موضوع به جای این که برای شما سودآور باشد، به ضرر شما خواهد شد. اما در کنار این موارد دیگری نیز وجود دارد که عدم رعایت آن ها می تواند برای شما دردسر آفرین باشد. مهم ترین آن ها این است که وب پیج شما دچار مشکلات برنامه‌ای باشد و ارور html بدهد. نکته‌ی منفی دیگری که می تواند به شما ضرر بزند این است که در برخی صفحات سایت شما ارور ۴۰۴ یافت شود یا این که صفحات خالی و پر از کلمات کلیدی در آن یافت شود که صرفاً برای گول زدن موتورهای جست و جو ساخته شده‌اند. در برخی از این پیج ها از محتوا یا لینک های مخفی استفاده می کنند که این موضوع هم از موارد گول زدن به حساب می آید و به هیچ وجه نباید از این روش ها استفاده کرد. وجود محتوای تبلیغاتی نیز می تواند برای وبسایت شما مضر باشد.



نکاتی در مورد پیج اتوریتی:

هنگام کار با ابزار و هم چنین بررسی پیج اتوریتی باید این نکته را مد نظر داشته باشید که آن ابزاری مقایسه‌ای است و هیچ «خوب» «بد»ی در آن وجود ندارد. یعنی نمره‌ی بالا یا پایین سایت شما در این ابزار، به معنای خوب بودن یا بد بودن آن ها نیست، بلکه به این معناست که در مقایسه با وبسایت های دیگر در نتایج جست و جوی موتور گوگل، عملکرد بهتر یا بدتری دارند. هم چنین این که پیش از استفاده از ابزار اتوریتی، باید اهداف خود را به صورت مشخص بدانید. باید بدانید که اطلاعاتی که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد دقیقاً چه معنایی دارد. هم چنین این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که شعار و هدف گوگل این است که شما صفحات وب را برای استفاده‌ی بهتر کاربران بسازید، نه برای بالا بردن رنکشان در نتایج جست و جو. بنا بر همین هدف، گوگل سعی می کند تا با طراحی الگوریتم های جدید، بهتر بتواند به شناسایی وبسایت های مفید و اورجینال بپردازد. در واقع امروزه دیگر استفاده از روش هایی برای دور زدن قوانین گوگل ممکن است و به احتمال خیلی زیاد گوگل این گونه حقه ها را شناسایی خواهد کرد.



نحوه تأثیر گذاری بر روی نمره پیج اتوریتی:

همانند دامین اتوریتی، نمره‌ی پیج اتوریتی نیز بر پایه معیارهای بسیار مختلفی تعیین می شود. بسیاری از تغییرات ممکن است بر روی این نمره تأثیر بگذارند و این که هیچ وقت به صورت دقیق نمی توان دلایل تغییر نمره را یافت. با این حال بر اساس تجارب قبلی می توان پیش بینی کرد که دقیقاً چه چیزهایی بر روی نمره پیج اتوریتی تأثیرگذار است. بنا بر این پیش بینی ها می توان تغییراتی را بر روی وبسایت اعمال کرد و نتایج را مشاهده کرد. با همین روش آزمون و خطا می توان بر روی نمره تأثیرگذار بود و آن را ارتقا بخشید. گوگل نیز از معیارهای مختلفی برای رده بندی پیج های مختلف استفاده می کند و این معیارها نیز بر روی نمره شما تأثیرگذار خواهد بود. بعد از دانستن نمره پیج خود باید یک فهرست درست کنید و در آن دلایل احتمالی کم شدن نمره‌ی خود را بنویسید. مثلاً این که آیا به اندازه‌ی کافی از طرف وبسایت های معتبر به وبسایت من لینک داده شده است؟ یا این که آیا وبسایت های غیر معتبر به من لینک داده‌اند و باعث پایین آمدن نمره شده‌اند؟ این ها مثال هایی است برای دلایل احتمالی پایین بودن نمره‌ی شما؛ لازم است تا به ترتیب به رفع آن ها بپردازید و در هر مرحله نمره‌ی پیج خود را مجدداً چک کنید. با این شیوه به احتمال زیاد تأثیر مثبتی بر روی نمره‌ی خود خواهید گذاشت و رشد پله به پله‌ی خود را شاهد خواهید بود.


 https://rozup.ir/view/3142883/Abzar%20Authority%20-%20Backlinka-IR%20(2).jpg


چطوری میتونیم دامین و پیج اتوریتی سایت خود را افزایش دهیم؟

- بدست آوردن بک لینک یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل برای افزایش دامین و پیج اتوریتی بکلینک است.

- انتخاب نام دامین مناسب و مرتبط با موضوع وب سایت

- بهینه سازی درون صفحه ای

- محتوای تازه و با کیفیت

- بهبود ساختار لینک های داخلی وب سایت

- حذف لینک های بد و شکسته موجود در وب سایت

- بهینه سازی سایت برای نسخه موبایل

- افزایش سرعت لود شدن وب سایت 

- اشتراک گذاری مطالب موجود در وب سایت در شبکه های اجتماعی

 رعایت این نکات باعث افزایش دامین و پیج اتوریتی وب سایت شما خواهد شد.


ابزار بررسی پیج اتوریتی (Page Authority)



ابزار های رایگان برای آنالیز پیج و دامین اتوریتی سایت

moz.com
bulkdachecker.com
checkmoz.com
checkpagerank.net
99webtools.com


خلاصه محتوا

پیج اتوریتی ابزاری مقایسه‌ای است که به وسیله‌ی آن وضعیت صفحات وب در نتایج جست و جوی گوگل مشخص می شود. این ابزار مقایسه‌ای است به این معنا که صرفاً وضعیت صفحات وب را با هم مقایسه می کند و نمره‌ای که داده می شود نیز بر همین اساس است. همه‌ی معیارهایی که برای نمره دهی در این ابزار استفاده می شود به صورت کامل مشخص نیست، اما معیارهای اصلی و مهم مشخص هستند.


 

https://rozup.ir/view/3131273/Sefaresh%20-%20Backlinka.gif

دوستان اگر مطلب برای شما مفید بود لطفا به اشتراک بزارید✔️

 تهیه شده توسط وبـ سایت بکـ.لینکا✔️