صفحه اول گوگل حق شماست. فـروش بک لینک فـروش رپورتاژ آگهی تـولید محتوا پـشتیبانی سایت خرید رپورتاژ خبری

مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سال 2020

 

معرفی فاکتورهای اصلی رتبه بندی سایت در گوگل برای سال 2020


عوامل گوناگونی می توانند دست به دست هم داده و رتبه بندی سایت در گوگل را ارتقا دهند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که گوگل بیش از 200 مولفه مختلف را به منظور رتبه بندی سایت ها در نظر می گیرد. اگرچه نیازی به پیاده کردن دقیق تمامی این 200 نکته برای سئو کردن سایت نیست، اما رعایت هرچه بهتر این فاکتورها به طور مستقیم تاثیر به سزایی بر رتبه بندی سایت در گوگل خواهد داشت.

شناسایی جدیدترین فاکتورهای موثر بر رتبه بندی سایت در گوگل و پیاده سازی آن ها بر روی سایت مورد نظر گام اول برای دستیابی به رتبه ای خوب در بین دیگر سایت های موجود در گوگل می باشد. در ادامه به بررسی برخی از این فاکتورهای اصلی رتبه بندی سایت در گوگل برای سال 2020 خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید که تاکید بر مولفه هایی که در ادامه معرفی خواهند شد، به معنی بی توجهی نسبت به دیگر فاکتورهای تاثیر گذار نخواهد بود.

 

 

      فاکتورهای اصلی رتبه بندی سایت در گوگل برای سال2020



https://rozup.ir/view/3110720/Faktor%202020%20-%20Backlinka-Ir%20(3).jpg


1-
   اخذ بک لیـنک معتبر

اگر چه حدود پنج سال است که موضوع کاهش اهمیت بک لینک ها در دنیای سئوی سایت مطرح شده است، اما جالب است بدانید که بک لینک ها یکی از مهم ترین عوامل موثر بر رتبه بندی سایت در گوگل برای سال 2020 هستند. گوگل این بک لینک ها را به عنوان یکی از با اهمیت ترین سیگنال های برتری سایت بر دیگر سایت ها دانسته و آن را نماد قدرت نمایی سایت ها معرفی می کند.

توجه داشته باشید بک لینک شما چه مربوط به سایتی ناشناخته باشد و چه مربوط به سایتی معتبر و بزرگ، به تنهایی نخواهد توانست شما را در رتبه نخست رتبه بندی سایت در گوگل قرار دهد. ذکر این نکته ضروری است که گرفتن بک لینک از هر سایتی نمی تواند در سئوی سایت شما تاثیرگذار واقع شود. سعی کنید سایت های معتبری را که موضوع آن ها با موضوع سایت شما ارتباط دارد، انتخاب نموده و سپس بک لینک را دریافت نمایید.

عدم رعایت نکات لازم در این زمینه نه تنها موجب بهبود رتبه بندی سایت در گوگل نخواهد شد، بلکه به راحتی می تواند زمینه سقوط سایت را فراهم نماید. از جمله عوامل تاثیرگذار بر بک لینک ها می توان به امتیاز لینک و مرتبط بودن متن لینک اشاره نمود.

 


2-    امتیاز لینک

شاید این سوال ذهنتان را مشغول کرده باشد که با وجود پیچیده بودن بک لینک سایت های گوناگون، گوگل چگونه آن ها را اندازه گیری کرده و در رتبه بندی سایت دخالت می دهد؟

جالب است بدانید که گوگل به منظور دخالت دادن بک لینک ها در رتبه بندی سایت های گوناگون از معیاری تحت عنوان امتیاز لینک استفاده می نماید. امتیاز لینک از مجموع امتیازات کیفی هر یک از لینک های ورودی و تعداد لینک های داده شده به سایت محاسبه می شود.

امتیازات کیفی هر یک از لینک های ورودی + تعداد لینک های داده شده به سایت = امتیاز لینک

بنابر نکات گفته شده می توان نتیجه گرفت که تعداد لینک ها تاثیر بسیار زیادی بر امتیاز لینک و در نتیجه رتبه بندی سایت در گوگل خواهد داشت. به یاد داشته باشید که استفاده از لینک های اسپم و کم ارزش در سال 2020 هیچ کمکی به بهبود رتبه بندی سایت در گوگلنخواهد کرد. اگر چه این لینک های بی ارزش در سال های گذشته نیز تاثیری بر افزایش رتبه بندی سایت در گوگلنداشته اند، اما تصمیم بر این شد که در سال 2020 با استفاده از الگوریتم هایی نظیر الگوریتم پنگوئن این بک لینک های اسپم و کم ارزش شناسایی شده و موجب کاهش رتبه سایت در گوگل گردند!

 


3-    مرتبط بودن متن لینک

متن لینک که از آن تحت عنوان انکرتکست نیز یاد می شود، یکی دیگر از فاکتورهای سنجش اعتبار بک لینک های مورد استفاده می باشد. این متن لینک ها درست همانند محتوای صفحات سایت شما عمل نموده و اطلاعات مفید و زیادی را در اختیار موتور جستجوی گوگل قرار می دهند. نیاز است که متن لینک با موضوع بارگذاری شده در صفحه ارتباط داشته باشد تا گوگل موفق به فهم موضوع صفحه لینک شده از روی متن لینک گردد.

حضور الگوریتم پنگوئن را جدی گرفته و سعی کنید از متن لینک های متنوع و طبیعی استفاده کنید. استفاده از کلمات و عبارات یکسان در متن لینک های گوناگون موجب تکرار مکررات شده و در نتیجه موجب می شود که الگوریتم پنگوئن جریمه شما را که همان کاهش رتبه بندی سایت در گوگلمی باشد، اعمال نماید.

 


4-        سئوسازی محتوای سایت

یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین فاکتورهای اصلی رتبه بندی سایت در گوگلبرای سال 2020 کیفیت محتوا می باشد. استفاده از کلمات کلیدی با چگالی مناسب و همچنین استفاده از این کلمات در عنوان محتوا در کنار تناسب طول محتوا دو فاکتور مهم در سئو کردن سایت و تعیین کیفیت محتوا می باشند. گوگل این دو فاکتور مهم را در نظر گرفته و آن ها را در رتبه بندی سایت اعمال می کند.

 


5-    استفاده از کلمات کلیدی

با اهمیت ترین و موثرترین قسمت سئوی محتوا به کارگیری کلمات کلیدی در عنوان محتوا می باشد. بهتر است که کلمه کلیدی در ابتدای عنوان استفاده گردد. استفاده از کلمات کلیدی در عناوین داخلی یکی دیگر از نکات مهم سئوی محتوا است که باید حتما مد نظر قرار بگیرد. به یاد داشته باشید که اهمیت تگ H1 را فراموش نکنید! کلمات کلیدی را به دور از تکرارهای زیاد و آزار دهنده در بدنه محتوا نیز استفاده نمایید.

 

 

6-    طول محتوا

طول محتوا یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر رتبه بندی سایت در گوگلمی باشد. اگرچه طول دقیقی برای محتواهای گوناگون مشخص نشده است، اما باید توجه داشته باشید که موضوع محتوا مشخص کننده طول آن است. گوگل در این رابطه اشاره می کند که:

" تعداد کلمات لازم برای یک محتوا که موجب رضایت موتور جستجو واقع گردد، به موضوع و هدف محتوا بستگی دارد".

اما به خاطر داشته باشید که در سال 2020 از مقالاتی که دارای کمتر از 500 کلمه هستند، استفاده نکنید!

 


7-        بهینه سازی فنی سایت

جالب است بدانید که ویژگی های فنی سایت تاثیر بسیار چشمگیری در رتبه بندی سایت در گوگلدارد. بنابراین نیاز است که سایتتان را از هر نظر سالم سازی و بهینه سازی کنید. به یاد داشته باشید که در بحث بهینه سازی فنی سایت دو مولفه سرعت و ریسپانسیو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

 

https://rozup.ir/view/3110721/Faktor%202020%20-%20Backlinka-Ir%20(4).jpg


8-    سرعت صفحات سایت

بارگذاری کمتر از سه ثانیه صفحات وب انتظاری است که گوگل عنوان کرده و در این باره اعلام نموده است که سرعت یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در رتبه بندی سایت در گوگلمحسوب می گردد. به یاد داشته باشید که کاربران نیز توانایی تحمل یک صفحه کند را ندارند و بنابراین به یک مشتری همیشگی برای سایت تبدیل نمی گردند. همین امر موجب شده است که سرعت بالای صفحه تاثیری چشمگیر در تجربه کاربری داشته باشد.

 


9-    ریسپانسیو بودن سایت

عدم بهینه سازی صفحات سایت برای تلفن های هوشمند بی شک موجب کاهش رتبه بندی سایت در گوگلخواهد شد. علت این امر نیز انجام 50 درصدی جستجوهای گوگل با استفاده از تلفن های همراه هوشمند می باشد. توجه داشته باشید که ریسپانسیو سایت در سال 2020 برای سایت شما نتیجه ای شگفت انگیز به دنبال خواهد داشت.

 


10-        رفتار کاربر را به یاد داشته باشید!

شاید برایتان جالب باشد بدانید که تا چند سال پیش معیار رتبه بندی سایت های گوناگون در گوگل تعدادی فاکتور از پیش تعیین شده بود. این نحوه رتبه بندی ادامه داشت تا این که سئوکارها موفق به شناخت رفتار الگوریتم های گوگل شده و با انجام تقلباتی زمینه ایجاد مشکلات گوناگونی در گوگل را فراهم ساختند.

همین امر موجب شد تا رفتار کاربران کانون توجه گوگل قرار گرفته و فاکتورهای رتبه بندی جدید بر این اساس تعیین شد و بدین ترتیب دست متقلبان از انجام کارهای غیر اخلاقی کوتاه شد. موفقیت این عمل در نتایج جستجوی گوگل به خوبی قابل مشاهده بود! نرخ کلیک  و محتوای مفید نمونه ای از رفتار کاربران می باشد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

 


11-    نرخ کلیک

یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی سایت در گوگلبرای سال 2020 نرخ کلیک می باشد. نرخ کلیک که گوگل با استفاده از آن به بررسی رفتار کاربران می پردازد، به معنای نسبت تعداد دفعات کلیک کاربران بر روی لینک به تعداد دفعات مشاهده آن لینک توسط کاربران در نتایج گوگل می باشد.

 


12-    محتوای مفید

رفتار کاربران موجب ایجاد تفاوت میان محتواهای مفید و مثمر ثمر با محتواهای تبلغاتی و غیر مفید می گردد. کاربر در صورت باز کردن یک سایت و مشاهده تبلیغات آزاردهنده به جای نتایج  مفید، به صفحه نتایج برگشته و سایت دیگری را باز می نماید. گوگل در صورت مشاهده این رفتار از کاربران متعدد متوجه بی کیفیت بودن محتوای سایت اول شده و بدین ترتیب رتبه آن را می کاهد.

بنابراین دقت داشته باشید که در سال 2020 علاوه بر سئوسازی محتوا و صفحات سایت، روی کیفیت محتوا نیز حساسیت به خرج دهید تا رتبه بندی سایت در گوگلافزایش چشمگیری پیدا کند.

 


13-        برندسازی

یکی از عوامل تاثرگذار بر رتبه بندی سایت در گوگلبرای سال 2020 برندسازی و اطلاع مخاطبین سایت شما از برند می باشد. دارا بودن مخاطبان علاقه مند توسط یک سایت یکی از مولفه های مد نظر گوگل به منظور بهبود رتبه بندی سایت در گوگلمی باشد. تعداد جستجوهای انجام شده در رابطه با نام برند، ورود مستقیم کاربران به سایت و صحبت از برند در سایت فاکتورهایی هستند که گوگل با توجه به آن ها میزان قدرت و محبوبیت برند شما را می سنجد و بدین ترتیب رتبه بندی سایت در گوگلرا تحت تاثیر قرار می دهد.

 


14-        بهینه سازی سایت برای نتایج جستجوی صوتی

امروزه عدم علاقه کاربران به چت موجب سبقت گرفتن استفاده از گفتگوهای صوتی به نسبت گفتگوهای متنی شده است. گوگل نیز به منظور کسب رضایت کاربران قابلیت جستجوی صوتی را برای آنان فراهم ساخته است. بهینه سازی سایت برای نتایج جستجوی صوتی تاثیر بسیار زیادی بر رتبه بندی سایت در گوگلبرای سال 2020 خواهد داشت.

سئوسازی جستجوهای صوتی سایت با استفاده از راهکارهایی نظیر استفاده از کدهای اسکیما، تمرکز بر روی سئوی محلی، بهینه سازی سایت برای گوشی های هوشمند و استفاده از کلمات بهینه برای جستجوهای صوتی امکان پذیر است.

 

 

15-        اخذ گواهی امنیتی برای سایت

اخذ گواهینامه امنیتی sslیا همان http علاوه بر فراهم مودن زمینه امنیت سایت، موجب جلب نظر گوگل و در نتیجه بهبود رتبه بندی سایت در گوگلخواهد شد. عدم رعایت این مورد در سال 2020 موجب نمایش هشدار امنیتی گوگل به دلیلی نداشتنssl می گردد. نمایش این خطا موجب خروج کاربر از سایت و ورود به سایتی دیگر می شود که این موضوع سقوط رتبه بندی سایت در گوگلرا به دنبال خواهد داشت.  

 

https://rozup.ir/view/3110771/Repr%20-%20Backlinka-ir.jpg

 

خلاصه محتوا :

عوامل گوناگونی می توانند دست به دست هم داده و رتبه بندی سایت در گوگل را ارتقا دهند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که گوگل بیش از 200 مولفه مختلف را به منظور رتبه بندی سایت ها در نظر می گیرد. اگرچه نیازی به پیاده کردن دقیق تمامی این 200 نکته برای سئو کردن سایت نیست، اما رعایت هرچه بهتر این فاکتورها به طور مستقیم تاثیر به سزایی بر رتبه بندی سایت در گوگل خواهد داشت.

 

لطفا نظرات خودتون در مورد این مطلب کامنت کنید✔️

 تهیه شده توسط وبـ سایت بکـ.لینکا✔️