صفحه اول گوگل حق شماست. فـروش بک لینک فـروش رپورتاژ آگهی تـولید محتوا پـشتیبانی سایت خرید رپورتاژ

ابزار های رایگان برای جستجوی کلمات کلیدی

 

بهترین ابزار های رایگان برای جستجوی کلمات کلیدی

 

کلمات کلیدی یکی از مهمترین بخش های سئو به شمار می آیند. ابزار های مختلفی برای جستجو و انتخاب کلمات کلیدی وجود دارند که در ادامه شما را با برخی از آنها آشنا خواهیم کرد.

قبل از اینکه بخواهیم شما را با بهرتین ابزار ها برای جستجوی کلمات کلیدی آشنا کنیم ابتدا لازم است تا شما را از اهمیت این بخش آگاه کنیم.

انتخاب یک کلمه کلیدی منایب می تواند به خوبی کاربران را به سمت وب سایت شما هدایت کند و استراتژی های شما را به اجرا بگذارد.

 

 

Google’s Keyword Planner

شما احتمالا قبلا با برنامه ریز کلید واژه گوگل آشنا هستید. این یک ابزار رایگان برای کسانی است که قصد ندارند تا هزینه ای را برای این کار در نظر بگیرند.

برای این کار ابتدا باید URL، عبارت و یا کلمه مد نظر خود را وارد کنید. این URL نباید آدرس صفحه اصلی شما باشد بلکه فقط یک قسمت مربوط به موضوع مد نظر شما.

 

در اینجا می توانید تنظیمات مورد علاقه خود را اضافه کنید.

 

 


در اینجا شما یک لیست از کلمات مهم همراه با حجم جستجو و سطح درخواست برای هر کلمه را مشاهده خواهید کرد.

 

 

 

از اینجا میتوانید فهرست خود را به عنوان یک فایلCSV  دانلود کنید. از اینجا می توانید بهترین موضوعات را برای ایجاد مطالب در سایت خود پیدا کنید.

 

 

Google Trends

ابزار بعدی نیز یکی از ابزار های گوگل به شمار می آید.

نحوه عمل گوگل ترند با گوگل کیبورد متفاوت است. در گوگل ترند بجای نمایش کلمات پر بازدید، میزان درخواست ها برای کلمه مورد نظر شما را نشان می دهد.

شما با دانستن میزان علاقمندی به یک کلمه خاص در طول زمان مانند "سئو" خواهید توانست برنامه ریزی مناسبی را برای ایجاد مقاله های مناسب داشته باشید.

در اینجا یک مثال را برای شما در نظر گرفته ایم، میزان جستجو برای کلمات "ماشین های دوختی" و "ماشین های دوختی ایالات متحده" آورده ایم.

 

 

 

این نمودار نشان می دهد که هیچ جستجویی برای عبارت "ماشین ها دوختی در ایالات متحده آمریکا" صورت نگرفته است.

 

 


این نموادار نشان می دهد که حتی اگر جستجویی برای "ماشین های دوختی ایالات متحده" وجود نداشته باشد، درباره "ماشین های دوختی" جستجو شده و این یک موضوع مناسب برای ایجاد یک مقاله می باشد.

 

 

 

این جستجو نشان می دهد که بیشتر موارد سرچ شده درباره برند تولید کننده ماشین ها می باشد.

 

 

Google Suggest

استفاده از این ابزار بسیار راحت می باشد، به این صورت که می توانید یک کلمه را در قسمت سرچ گوگل تایپ کنید و گزینه های پیشنهادی و پربازدید گوگل را مشاهده کنید.

 

 


پس از کامل شدن جستجو پیشنهادات اضافی را نیز در پایین صفحه خواهید دید.

 

 

 

Google Search

شما با استفاده از گوگل سرچ در قسمت advanced search operators نحوه جستجوی کلمه مورد نظر خود را مشاهده خواهید کرد.

به عنوان مثال کلمه مورد نظر شما "سئو" می باشد و در اینجا با لیستی مواجه خواهید شد که جملاتی را در اختیار شما قرار خواهد داد که در آنها از واژه سئو استفاده شده است.

نتایج و آمار ها نشان داده اند که بیشترین جملات مورد استفاده جملاتی هستند که در آنها از چطور، چگونه یا کدام استفاده شده است.

 

 

 

Keyword Tool

این ابزار گزینه های مختلفی را برای استفاده از کلمات کلیدی مورد نظر شما را در اختیارتان قرار می دهد.

به عنوان مثال کلمه مد نظر شما ماشین دوخت یا Sewing machines می باشد.

 

 

 


در اینجا می توانید فیلتر های مد نظر خود را اعمال کنید.


به عنوان مثال می توانید نام رقبای تجاری خود را فیلتر کنید تا در هیچکدام از نتایج از این نام استفاده نشود.

 

 

Wikipedia

ویکی پدیا یکی از بهترین منابع برای یافتن کلمات کلیدی می باشد.

تنها کافی است کلمه کلیدی مورد نظر خود را در آن سرچ کنید و در ادامه با انبوهی از پیشنهادات مواجه خواهید شد.

دوباره از واژه sewing machine استفاده می کنیم:

 

 

همانگونه که مشاهده می کنید ویکی پدیا می تواند یک منبع الهام بخش بسیار مناسب یرای شما باشد.

 

 

Google Correlate

این ابزار یکی از ابزار های نشان دهنده الگوی جستجو می باشد. این ابزار به خوبی به شما نشان می دهد که از کدام کلمات در کدام بخش دنیا بیشار استفاده می شود و یا اینکه در یک فصل معین کدام کلمه بیشتر سرچ شده است.

 


WordNet

درحقیقت ،این یک پایگاه اطلاعاتی واژگان زبان انگلیسی است که توسط دانشگاه پرینستون تهیه شده است که اسامی، فعلها، صفتها و عبارات هم معنی واژه مورد نظر شما را به نمایش می گذارد.