معرفی ابزارهای تحلیل کلمـات کلیدی
بکارگیری ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی یک ترفند سودمند برای دسترسی به کلمات کلیدی مورد نیاز برای تولید محتوا است. به همین دلیل در این بخش از مقاله سعی داریم به طور کلی با بررسی ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی در سال ۲۰۲۰ و البته ابزارهای رایگان برای جستجوی کلمات کلیدی اطلاعات ارزشمندی در این راستا در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. دسترسی به تولید محتوای کامل با سئوی ارزیابی شده نقش بسیار مهمی در افزایش رتبه در گوگل خواهد داشت به همین دلیل امروزه توجه بسیاری در مورد حائز اهمیت می باشد. به راحتی با به کار گیری از محتوای سئو شده می توانید الگوریتم های موجود در صفحات گوگل را برای دسترسی به امتیازهای بیشتر متقاعد سازید. به کارگیری ابزار تحلیل کلمات کلیدی همچنین میتواند یک راهکار بسیار ارزشمندی برای دسترسی به استراتژی های جالب بازاریابی برای یک کسب وکارخاص باشد. حال ممکن است بپرسید چه کدام یک از ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی می تواند گزینه ی مناسبی باشد یا به عبارت دیگر چه تفاوتی بین انواع مختلف ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی وجود دارد. در ادامه با بررسی موارد یاد شده شما را در انتخاب مناسب ترین ابزار تحلیل کلمات کلیدی یاری خواهیم ساخت با ما همراه باشید.
بررسی ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی در سال 2020
از جمله مهمترین ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی در سال ۲۰۲۰ می توان:
· Wordtracker
· keyword planner
· SEO Book
· KWfinder
· Übersuggest
· Keyword Tool IO
· 7. SEOChat Suggestion Keyword Finder
· screamingfrog
· rellian Keyword Discovery
را نام برد. استفاده از ابزارهای تحلیل یاد شده برای دستیابی به کلمات کلیدی می تواند به ما کمک می کند که بتوانیم محتوای تولید شده را بر اساس کاملترین سئوی به دست آوریم. برخی از ابزارهای تعداد بسیار وسیعی از کلمات کلیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد به گونه ای که انتخاب مناسب ترین و بهترین گزینه شاید دشوار به نظر برسد در این موارد بهره مندی از چندین ابزار تحلیل کلمات کلیدی و انجام مقایسه بین کلمات به دست آمده می تواند ما در دسترسی به ایده ال ترین کلمات برای یک سئو قوی یاری دهد.
انتخاب ابزار های رایگان برای جستجوی کلمات کلیدی
۸ مورد از ابزارهای رایگان برای جستجوی کلمات کلیدی شامل:
rellian Keyword Discovery: این ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی علاوه بر مشخص کردن کلمات کلیدی قادر است تعداد موارد تکرار شده ی آن ها را نیز جستجو کند
WordStream’s Free Keyword Tool: در این ابزار بیش از ۱۰ میلیارد کلمه ی کلیدی ذخیره می باشد که مورد استفاده قرار می گیرد.
Screaming Frog SEO Spider: اگرچه نسخه ی رایگان این ابزار دارای محدودیت هایی است ولی با این حال نیز برای کاربران مفید می باشد
Link Sleuth: کلمات کلیدی که توسط این ابزار ارائه خواهد شد در واقع همان کلمات کلیدی است که توسط وب سایت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع با ارزیابی صفحات مختلف می تواند کلمات مورد نیاز را تولید کند.
Google AdWords Keyword Planner: این ابزار توسط گوگل ارائه شده است و از ویژگی های خاص آن می توان به ارائه ی کلمات بر اساس موقعیت و زمان باشد به همین دلیل به کار گیری آن می تواند سود بیشتری به همراه داشته باشد.
SEOChat Suggestion Keyword Finder: کلمات کلیدی ارائه شده توسط این ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی تحلیل کلمات کلیدی بسیار زیاد است و البته تضمین زیادی نیز وجود دارد که کلمات پیشنهادی دقیقا همان مواردی باشد که مورد توجه موتور جستجوگر گوگل است. به همین دلیل کاربران بسیاری از این برنامه رًایت کافی داشته اند.
Keyword Tool IO: از مزیت های استفاده از این کلمه ی کلیدی می توان به وجود گزینه ی دسترسی به کلمات کلیدی مورد نیاز در یوتیوب و بینگ نیز در اختیار شما قرار می گیرد و به همین دلیل برای کسب و کارهای خاص مورد استفاده قرار می گیرد.
Übersuggest: یک ابزار بسیار سودمند می باشد که توسط گوگل ارائه می شود و توانایی آن را دارد تا بیش از ۱۰۰ کلمه ی کلیدی را در اختیار کاربر قرار دهد. استفاده از این ابزار بسیار سودمند و آسان است.
هر کدام از ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی دارای مزیت و معایبی هستند که کسب و کار مد نظر میتواند مشخص کند کدام یک گزینه ی قابل قبول برای شما خواهد بود. برای اطلاعت بیشتر با بک لینک همراه باشید.
بهترین ابزار های رایگان برای جستجوی کلمات کلیدی
کلمات کلیدی یکی از مهمترین بخش های سئو به شمار می آیند. ابزار های مختلفی برای جستجو و انتخاب کلمات کلیدی وجود دارند که در ادامه شما را با برخی از آنها آشنا خواهیم کرد. قبل از اینکه بخواهیم شما را با بهترین ابزار ها برای جستجوی کلمات کلیدی آشنا کنیم ابتدا لازم است تا شما را از اهمیت این بخش آگاه کنیم.
انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب می تواند به خوبی کاربران را به سمت وب سایت شما هدایت کند و استراتژی های شما را به اجرا بگذارد.
آموزش استفاده از ابزار های رایگان برای جستجوی کلمات کلیدی
شما احتمالا قبلا با برنامه ریز کلید واژه گوگل آشنا هستید. این یک ابزار رایگان برای کسانی است که قصد ندارند تا هزینه ای را برای این کار در نظر بگیرند.
برای این کار ابتدا باید URL، عبارت و یا کلمه مد نظر خود را وارد کنید. این URL نباید آدرس صفحه اصلی شما باشد بلکه فقط یک قسمت مربوط به موضوع مد نظر شما.
در اینجا می توانید تنظیمات مورد علاقه خود را اضافه کنید.
در اینجا شما یک لیست از کلمات مهم همراه با حجم جستجو و سطح درخواست برای هر کلمه را مشاهده خواهید کرد.
از اینجا میتوانید فهرست خود را به عنوان یک فایلCSV دانلود کنید. از اینجا می توانید بهترین موضوعات را برای ایجاد مطالب در سایت خود پیدا کنید.
ابزار بعدی نیز یکی از ابزار های گوگل به شمار می آید.
نحوه عمل گوگل ترند با گوگل کیبورد متفاوت است. در گوگل ترند بجای نمایش کلمات پر بازدید، میزان درخواست ها برای کلمه مورد نظر شما را نشان می دهد.
شما با دانستن میزان علاقمندی به یک کلمه خاص در طول زمان مانند "سئو" خواهید توانست برنامه ریزی مناسبی را برای ایجاد مقاله های مناسب داشته باشید.
در اینجا یک مثال را برای شما در نظر گرفته ایم، میزان جستجو برای کلمات "ماشین های دوختی" و "ماشین های دوختی ایالات متحده" آورده ایم.
این نمودار نشان می دهد که هیچ جستجویی برای عبارت "ماشین ها دوختی در ایالات متحده آمریکا" صورت نگرفته است.
این نموادار نشان می دهد که حتی اگر جستجویی برای "ماشین های دوختی ایالات متحده" وجود نداشته باشد، درباره "ماشین های دوختی" جستجو شده و این یک موضوع مناسب برای ایجاد یک مقاله می باشد.
این جستجو نشان می دهد که بیشتر موارد سرچ شده درباره برند تولید کننده ماشین ها می باشد.
Google Suggest
استفاده از این ابزار بسیار راحت می باشد، به این صورت که می توانید یک کلمه را در قسمت سرچ گوگل تایپ کنید و گزینه های پیشنهادی و پربازدید گوگل را مشاهده کنید.
پس از کامل شدن جستجو پیشنهادات اضافی را نیز در پایین صفحه خواهید دید.
Google Search
شما با استفاده از گوگل سرچ در قسمت advanced search operators نحوه جستجوی کلمه مورد نظر خود را مشاهده خواهید کرد.
به عنوان مثال کلمه مورد نظر شما "سئو" می باشد و در اینجا با لیستی مواجه خواهید شد که جملاتی را در اختیار شما قرار خواهد داد که در آنها از واژه سئو استفاده شده است.
نتایج و آمار ها نشان داده اند که بیشترین جملات مورد استفاده جملاتی هستند که در آنها از چطور، چگونه یا کدام استفاده شده است.
این ابزار گزینه های مختلفی را برای استفاده از کلمات کلیدی مورد نظر شما را در اختیارتان قرار می دهد.
به عنوان مثال کلمه مد نظر شما ماشین دوخت یا Sewing machines می باشد.
در اینجا می توانید فیلتر های مد نظر خود را اعمال کنید.
به عنوان مثال می توانید نام رقبای تجاری خود را فیلتر کنید تا در هیچکدام از نتایج از این نام استفاده نشود.
ویکی پدیا یکی از بهترین منابع برای یافتن کلمات کلیدی می باشد.
تنها کافی است کلمه کلیدی مورد نظر خود را در آن سرچ کنید و در ادامه با انبوهی از پیشنهادات مواجه خواهید شد.
دوباره از واژه sewing machine استفاده می کنیم:
همانگونه که مشاهده می کنید ویکی پدیا می تواند یک منبع الهام بخش بسیار مناسب یرای شما باشد.
این ابزار یکی از ابزار های نشان دهنده الگوی جستجو می باشد. این ابزار به خوبی به شما نشان می دهد که از کدام کلمات در کدام بخش دنیا بیشار استفاده می شود و یا اینکه در یک فصل معین کدام کلمه بیشتر سرچ شده است.
درحقیقت ،این یک پایگاه اطلاعاتی واژگان زبان انگلیسی است که توسط دانشگاه پرینستون تهیه شده است که اسامی، فعلها، صفتها و عبارات هم معنی واژه مورد نظر شما را به نمایش می گذارد.
اگر مطلب مورد رضایت شما بود نظر خود را از آخر همین صفحه ارسال بفرمایید✔️
لطفا نظرات خودتون در مورد این مطلب کامنت کنید✔️
تهیه شده توسط وبـ سایت بکـ.لینکا✔️