صفحه اول گوگل حق شماست. فـروش بک لینک فـروش رپورتاژ آگهی تـولید محتوا پـشتیبانی سایت خرید رپورتاژ

پیوند ورودی یا BACKLINK

امروز مقاله ای در زمینه ای پیوند ورودی یا همان ( BACKLINK ) بک لینک چیست برای شما دوستان اماده کردیم از مزایای تا معایب این مقاله به شما آموزش خواهیم داد لطفا مطالعه نمایید.

بک لینک چیست؟

بک لینک را می توان یکی از روش های بسیار مناسب برای سئو سازی سایت و افزایش بازدید کنندگان سایت های اینترنتی دانست. بک لینک شامل دریافت لینک از سایت های پر بازدید که عمدتا سایت های خبری بوده، می باشد. بک لینک به صورت مستقیم بر روی سئو سایت تاثیر دارد. بدین ترتیب معمولا افرادی که می خواهند سایت خود را به رتبه های نخست گوگل برسانند، نیاز به بک لینک دارند. لینک سازی یکی از مهمترین کارهایی است که متخصصین سئو به ان واقف بوده و به کمک آن می توانند به کسب و کارهای اینترنتی کمک بسیار زیادی بکنند.

بک لینک به لینک هایی گفته می شود که در سایت های معتبر و پر بازدید قرار می گیرند و با کلیک بر روی آنها مخاطب به سایت ما هدایت می شود. معمولا برای لینک سازی یا لینک بیلدینک و گرفتن بک لینک از سایت های معتبر، نیاز است رپورتاژ آگهی تولید شود و در این رپورتاژها نام سایت و یا نام برند محصول مورد نظر به صورت کاملا حرفه ای قرار داده شود. پس از درج این محتوا در سایت های معتبر و پر بازدید، مخاطبان بسیار زیادی روزانه از این مطلب بازدید کرده و در صورت نیاز به محصول یا خدمات اشاره شده، بر روی لینک کلیک کرده و به صورت اتوماتیک وارد سایت ما می شوند.

 

پیوند ورودی یا BACKLINK

پیوند­های ورودی به لینک ­ها یا پیوندهایی می­گویند که از دیگر سایت­ ها یا منابع و یا دامنه­ ها به سایت شما پیوند داده می­شود. همچنین پیوند­هایی که صفحات درون یک سایت را به یکدیگر متصل می نماید را نیز بک ­لینک ( بک لینک داخلی ) گفته ­می­شود.

همانطور که بسیاری از ما بر این موضوع آگاه هستیم، پیوند­های ورودی در میزان محبوبیت و اعتبار سایت در میان موتور های جستجو بسیار هائز اهمیت است. هر بک لینکی که از یک سایت معتبر و با ارزش، مورد تایید موتور جستجو قرار گیرد، خود یک امتیاز مثبت در زمینه افزایش اعتبار و رتبه سایت می­باشد. پس می­توانیم پیوند­های ورودی را یکی از موثرترین ترفند­ها و روش­های ممکن برای رسیدن به صدر نمایش موتور های جستجو بدانیم.

برای درک بهتر موضوع ابتدا شما را به واژه­ی (SEO) به معنی بهینه سازی موتور جستجو (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION) آشنا می سازیم. سئو که در تعریف عام، به معنای تمامی فعالیت­ها و اموری است، که در راستای افزایش میزان اهمیت و نمایش در میان موتور­های جستجوگر(SERP)انجام می­گیرد. پیوند ورودی یکی از فعالیت های است که در حوزه­ی سئو انجام می­گیرد، که به صورت تخصصی­تر در زیرشاخه­ی سئوی خارج از سایت (OFF-SITE SEO) قرار دارد.

جالب است بدانید که پیوند ورودی یا بک­ لینک، در ابتدا خود یک ایده خام برای ساخت موتور جستجو بود و این ایده بزرگتر و بزرگتر شد تا موتور­های جستجو شکل گرفت و بک­لینک خود جزئی از آن شد. پس هرچه جلوتر می­رویم متوجه آن خواهیم شد که بک ­لینک ­ها یا همان پیوند­های ورودی چه اهمیت بسازیی در میان موتور­های جستجو دارند.

در ابتدا تعریف خاص و هوشمندانه ­ای در میان موتور­های جستجو در مورد کیفیت بک ­لینک ­ها وجود نداشت و کمیت (تعداد بیشتر پیوند ورودی، نشانه اهمیت و ارزش بیشتر در میان موتورجستجوگر) تنها فیلتر موجود بود. بسیاری از سایت­ ها با گرفتن پیوند ورودی بسیار فراوان از دیگر منابع، سعی در بالا رفتن میزان محبوبیت و رتبه خود بودند و این موضوع باعث نمایش سایت­ها و منابع بی­ارزش و بی­اعتبار در صفحه اول موتور­های جستجو گردیده بود. سپس با استفاده از علم هوش مصنوعی تعاریف نوینی برای پیوندهای ورودی در نظر گرفته شد و سعی در بهبود کیفیت جستجو با استفاده از استراژی جدید، در میان سایت­ ها و منابع گردید.

 

 http://rozup.ir/view/2994978/Backlink%20chist%20-%20Backlinka-IR%20(2).jpg

چه بک لینک هایی مفید می باشند؟

بک لینک ها همگی مفید نمی باشند و هر فردی که علاقه دارد به دنیای دیجیتال وارد شود، باید با بک لینک های مفید و موثر به خوبی آشنا شود. بدین ترتیب آشنایی با بک لینک ها برای ارتقای جایگاه سایت و به دنبال آن رسیدن به سود بیشتر برای صاحبان کسب و کار های مختلف بسیار مفید می باشد. بک لینک هایی که به صورت کاملا طبیعی ایجاد می شوند، یعنی لینک غیر واقعی و صرفا جهت جذب بازدید کننده نمی تواند تاثیر چندان مطلوبی بر روی سئو سایت داشته باشد. بک لینک هایی که از سایت های معتبر و دارای رتبه های برتر گوگل دریافت می شوند، مفید بوده و برای این کار سایت های اسپم گزینه مناسبی نمی باشند. بک لینک هایی که دریافت می شوند، بهتر است از سایت هایی باشند که به سایت های بسیار محدود و اندکی لینک داده اند. هر چه اعتبار سایتی که قرار است لینکی از آن دریافت شود بیشتر باشد، لینک بیلدینگ موفقیت آمیز تر انجام می شود.

 

چه بک لینک هایی مضر می باشند؟

شاید برخی از افراد این گمان را در ذهن خود داشته باشند که همه بک لینک ها می توانند مفید باشند و لینک بیلدینگ به هر شکلی که انجام شود می تواند برای بهبود رتبه سایت ها در گوگل تاثیر گذار باشد. اما در واقعیت این موضوع صحیح نمی باشد و لینک بیلدینگ اگر به صورت حرفه ای و اصولی انجام نشود، علاوه بر این که مفید نبوده و رتبه سایت را بهبود نمی بخشد، می تواند تاثیر منفی نیز بر روی رتبه سایت داشته باشد.

بک لینک های مر به ان دسته از لینک هایی اطلاق می شود که از سایت های کم اعتبار و بی نام و نشان گرفته می شوند. معمولا گوگل لینک هایی را معتبر می داند که از سایت هایی با پیشینه بسیار خوب دریافت می شوند. یعنی قبل از لینک بیلدینگ باید سابقه سایت مد نظر مورد بررسی قرار بگیرد و جایگاه فعلی سایت از نظر گوگل نیز باید بررسی شود. هر چه گوگل سایتی را معتبر تر بداند، گرفتن لینک از آن سایت مفید تر می باشد. انکرتکست انتخاب شده برای لینک مورد نظر نیز بهتر است یونیک و خاص بوده و استفاده زیاد از یک انکرتکست، می تواند به لینک بیلدینگ آسیب برساند.

http://rozup.ir/view/2994979/Backlink%20chist%20-%20Backlinka-IR%20(3).jpg

چه فاکتورهای برای کیفیت یک لینک موثر هستند؟

اعتبار دامنه و اعتبار صفحه

معمولا اعتبار دامنه سایت و همچنین اعتبار صفحه ای که قرار است لینک سازی به آن انجام شود، می توانند بر روی کیفیت یک لینک تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. بهتر است در زمان تمدید اعتبار دامنه سایت، مدت زمان بیشتری را مد نظر داشت. اعتبار صفحه ای از سایت که برای لینک بیلدینگ انتخاب می شود هم دارای تاثیر زیادی بر روی کیفیت بک لینک می باشد. معمولا صفحات اصلی سایت دارای ارزش و اعتبار بیشتری نسبت به سایر صفحات می باشند. لینک های داخلی می توانند ارزش یک صفحه را تا حدود زیادی افزایش دهند. بدین ترتیب صفحات مختلف سایت را می توان به کمک لینک بیلدینگ  داخلی، ارزش و اعتبار بیشتری برای بک لینک سازی بخشید. بدین ترتیب بهتر است ابتدا ارزش و اعتبار دامنه و صفحات به کمک ابزار های موجود بررسی شود، این کار را بهتر است افراد متخصص در زمینه سئو و بهینه سازی سایت انجام دهند. Serpchecker و open site explorer دو ابزار بسیار قدرتمند برای تشخیص اعتبار صفحات و دامنه سایت های مختلف می باشند. با وارد کردن URL سایت و صفحه مورد نظر، می توان ارزش و اعتبار آن را مشاهده کرد.

 

تعداد لینک های خروجی سایت

یکی دیگر از مواردی که می تواند تاثیر بسزایی بر روی کیفیت یک لینک داشته باشد، تعداد لینک های خروجی سایت می باشد. معمولا سایت های بسیار زیادی وجود دارد که با توجه به داشتن بازدیدکنندگان بسیار زیاد، رپورتاژ آگهی های سایت های بسیار زیادی را در سایت خود قرار داده و بک لینک های بسیار زیادی به سایت های متعدد منتقل می کنند. این سایت ها معمولا برای لینک بیلدینگ مناسب نمی باشند. گوگل با استفاده از الگوریتم های بسیار پیشرفته چنین سایت هایی را شناسایی کرده و به لینک هایی که از این سایت ها دریافت می شوند، توجه خاصی ندارد. بدین ترتیب در انتخاب سایت جهت گرفتن بک لینک باید دقت زیادی شود، زیرا لینک های دریافتی از سایت هایی که لینک های خروجی بسیار زیادی دارند، ممکن است باعث جریمه شدن سایت ما نیز بشوند.

میزان ارتباط موضوعی سایت ما با سایت لینک دهنده

در موارد بسیار زیادی مشاهده می شود که برخی از سایت ها لینک هایی را از سایت های نا مرتبط از نظر موضوعی دریافت می کنند. این کار از نظر گوگل خطا می باشد و انجام آن برای سایت مقصد مضر می باشد. بدین ترتیب باید ابتدا یک سایت بسیار پر بازدید را که زمینه فعالیت آن با حوزه کاری سایت ما قرابت و نزدیکی داشته باشد پیدا کرده و سپس نسبت به گرفتن بک لینک از آن سایت اقدام کرد. عدم ارتباط موضوعی بین سایت ما و سایت لینک دهنده می تواند باعث جریمه های غیر قابل جبران برای سایت ما بشود. بدین ترتیب بهتر است گرفتن بک لینک از سایت های نا مربوط با حوزه کاری خود را فراموش کنیم.

محل قرار گیری بک لینک

اینکه بک لینک در کجای سایت لینک دهنده قرار می گیرد نیز می تواند بر روی کیفیت لینک تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. معمولا لینک را می توان به سه بخش محتوای مقاله، فوتر و ساید بار لینک داد. معمولا از نظر گوگل لینک سازی به محتوای صفحه دارای ارزش و اعتبار بسیار بیشتر نسبت به لینک دادن به ساید بار و فوتر می باشد. بدین ترتیب برای اینکه بتوان از لینک بیلدینگ بیشترین بهره را برد، بهتر است همیشه محتوای مقاله برای بک لینک سازی انتخاب شود.

تعداد بازدیدهای سایت لینک دهنده

یکی دیگر از مواردی که می تواند تاثیر بسزایی بر روی کیفیت لینک داشته باشد، تعداد بازدید های روزانه از سایت لینک دهنده می باشد. سایت هایی که بازدید روزانه آنها بسیار پایین است به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای لینک بیلدینگ یا گرفتن بک لینک مناسب نمی باشند. سایت های پر بازدید در هر حوزه ای وجود دارند و پیدا کردن آنها از طریق گوگل نیز بسیار ساده و آسان است. بدین ترتیب طبق حوزه فعالیت سایت مد نظر می بایست تحقیق و جستجو برای پیدا کردن سایت های پر بازدید انجام شود، تا هم هر دو سایت با هم از نظر موضوعی مرتبط باشند و هم سایت لینک دهنده تعداد بازدید مناسبی داشته باشد.

آیا هنوز هم می شود بک لینک خرید؟

در سال های قبل معمولا همه افراد لینک بیلدینگ یا لینک سازی را انجام داده و خرید بک لینک یک امر رایج بود. زیرا با استفاده از لینک های خریداری شده می توانستند در مدت زمان نسبتا کوتاهی به صفحه نخست گوگل راه یابند. زیرا لینک بیلدینگ یکی از فاکتور های اصلی سئو سازی سایت از نظر گوگل بوده و گوگل به سایت هایی که لینک های بیشتری داشتند، ارزش و اعتبار بالایی می داد. اما امروزه شرایط تغییر کرده و لینک سازی ساده نمی تواند باعث افزایش بازدیدکنندگان سایت و بهبود رنک گوگل شود.

در سال های اخیر گوگل آپدیت های بسیار زیادی را انجام داده و الگوریتم های مختلفی را برای کنترل بیشتر بر روی نحوه گرفتن جایگاه را طراحی کرده است. به همین خاطر خرید بک لینک از افراد نا معتبر و ناشناس نمی تواندکمک چندانی به سئو سایت بکند. لینک بیلدینگ را بهتر است به افرادی بسپاریم که دارای تخصص مناسب جهت این کار می باشند. زیرا این افراد می دانند چه لینک هایی از چه سایت هایی می توانند مفید و چه لینک هایی نیز مضر می باشند. بدین ترتیب در هنگام لینک بیلدینگ بهتر است صبر و حوصله بیشتری خرج شود تا بتوان افراد متخصص را پیدا نمود.


پیوند ورودی، پیوندی به صدر نمایش جستجوگرها

پیوند ورودی ، معادل فارسی بک­ لینک (Backlink) است که در حیطه بهینه سازی موتورهای جستجو کاربرد دارد. بسیاری از ما در دنیای وب و وب نویسی با واژه های همچون بک لینک (Backlink)، سئو(SEO)، نوفالو(NOFALLOW)، کرالینگ (CRAWLING) و غیره، روبرو شده ­ایم. مشخصا تمامی این واژه­ ها از رکن­های مهم در زمینه کیفیت و ارزشمندی سایت محسوب می­گردد، ما در این مقاله به یکی از مهمترین روش­ها و ترفندهایی که در افزایش میزان اعتبار و رتبه سایت­موثر است، به بحث و تبادل اطلاعات می­پردازیم.


امروزه بک­ لینک ­های موثر که باعث افزایش اعتبار سایت شما هستند، می­بایست:

1- از سایت های معتبر گرفته شوند.

( گرفتن پیوند ورودی از سایت­ های کم ارزش و نامعتبر علاوه بر اینکه به سئوی سایت کمک نمی­کند بلکه اگر موتور جستجو سایت مبدا را به عنوان اسپم و یا هرزنامه تشخیص دهد باعث کاهش اعتبار و محبوبیت سایت مرجع می­گردد.)

2- از سایت­ ها و یا منابع مرتبط با موضوع استفاده شود.

( اینگونه شما می­توانید هوش مصنوعی خزنده­ های موتور جستجوگر که در میان صفحات در حال گشت و گذار و بررسی محتوای موجود هستند، متقاعد نمایید که پیوند ورودی باکیفیت و معتبر در اختیارشان قرار داده­اید و بسیار در سئوی سایت شما مفید است. به عنوان مثال اگر در مورد تکنولوژی مقاله­ای ارائه نموده­اید، بهتر است از سایت های معتبر که در زمینه تکنولوژی فعالیت می نمایند و یا حتی در مقالات و صفحاتی از سایت­ هایی که با موضوع شما مرتبط است، بک لینک بگیرید.)

 

 

بک­ لینک­ های ارزشی یا (DOFollow) – (NOFollow)

یکی از مباحث مهم در مورد پیوند ورودی که می بایست رعایت شود، ارزش گذاری بک ­لینک­ ها می­باشد. اگر بتوانیم ارزش گذاری درست و صحیح بر روی بک ­لینک­ های خود قرار دهیم، به راحتی اعتبار سایت در میان موتورهای جستجوگر، دو چندان می­گردد.

 
http://rozup.ir/view/2995008/Backlink%20No%20Follow%20-%20Backlinka-Ir%20(3).jpg

تفاوت های لینک (Follow) و (NOFollow) چیست؟

DO-Follow لینک 

نوعی از پیوند ورودی که تاثیر بیشتری نسبت به بردار کوچکتر خود NO-Follow دارد، به عبارتی با استفاده از بک­ لینک­ های DO-Follow با کلیک بروی آن به صفحه مرجع گذر داده خواهید شد. این گونه است که هر چه از طریق این نوع بک ­لینک میان صفحات تبادل شوید، باعث افزایش اعتبار سایت و یا صفحه می­گردد. تفاوت اصلی DO-Follow نسبت به NO-Follow در این است که هنگامی که موتورهای جستجو در حال خزیدن (Crawling) در میان صفحات و محتوای سایت­ها هستند، پیوند های DO-Follow را دنبال می­نمایند و به سایت مرجعی که بک لینک گرفته است، سوق داده می­شود و در اعتبار و ارزش سایت مرجع بسیار موثر است. در حالت پایه و معمول تمامی بک­لینک­ها یا پیوندهای ورودی در حالت DO-Follow قرار دارد.

اینگونه پیوند­های ورودی در صفحات سایت­های بسیار معتبر، خبرگزاری­ ها، آگهی ­ها، مقالات معتبر و ... استفاده می­شود.


NO-Follow لینک

همانطور که از نامش مشخص است، کرم های خزنده موتورهای جستجو که وظیفه تعیین سطح کیفیت و اعتبار سایت را بر عهده دارند آن ها را دنبال نمی­نمایند و همچون متنی ساده بدون لینک آن را برداشت می­کنند. البته مشخصا زمانی که کاربر اصطلاحا برروی آن کلیک می­نماید به صفحه مرجع پیوند خواهد شد و بر خلاف بسیاری از گفته­ها در مورد عدم کاربرد و اهمیت پیوند ورودی NO-Follow این نوع بک لینک بسیار کاربردی بوده و مانند مکملی در کنار پیوندهای Do-Follow  قرار می­گیرد. مورد استفاده این نوع از پیوند ورودی بیشتر در میان نظرات و پیشنهادات دیگر سایت­ها، انجمن ها، پست­های مهمان و ... است. ضمنا می­توانید میان صفحات داخلی یک سایت استفاده نمایید تا میزان زمانی که سایت Crawling  می­شود افزایش یابد و این خود باعث افزایش میزان اعتبار و ارزش سایت می­گردد.

( در مورد نحوه استفاده و استنباط کاربردی بودن پیوند ورودی NO-Follow کلیک نمایید)

 

 http://rozup.ir/view/2976419/Baner%20-%20Sakht%20Link%201-Backlinka.gif

بک‌لینک‌ها چه زمانی باید ساخته شوند؟

قبل از ساخت بک لینک ، لازم است تمامی مسائل فنی / UX را برطرف کنید. مسائل فنی می‌توانند به تجربه کاربر (UX) آسیب برساند و UX با عملکرد SEO (یا عدم آن) مرتبط است. به این موضوع به عنوان مرحله اساسی فرایند توجه کنید. اگر این فرآیند به درستی انجام نشود، بک‌لینک‌ها خیلی موثر نخواهند بود و زمانی که بکلینک‌ های شما موثر نباشند، مجبور به تلاش بیشتری خواهید شد و این کار با صرف هزینه و زمان بیشتر برای شما همراه خواهد بود. در اینجا برخی از مسائل تکنیکی/ UX که لازم است بدانید ذکر شده‌اند:

·         سرعت بارگذاری سایت ( از Google’s PageSpeed Insights استفاده کنید)

·         موبایل دوستانه (از Google’s Mobile Friendly check استفاده کنید)

·         محتوای تکراری (از Siteliner استفاده کنید)

·         اشتباهات متعارف

·         داده‌هایMETA تکراری

·         استفاده نادرست از دستورالعمل‌ها (Noindex ، No-follow و...)

موقعیت وب سایت شما در جستجو، اعتبار و کیفیت کلی سایت به طور عمده تحت تأثیر بک لینک پروفایل است. برای ترتیب  رتبه بندی ، موتورهای جستجو از لینک استفاده می‌کنند، که به نوبه خود برای رأی و تأیید یک وب‌سایت بکار می‌رود.

 http://rozup.ir/view/2722685/ProFile%20Link%20%20(1).png

دامنه‌ های مورد اعتماد در بک لینک پروفایل، رتبه وب سایت شما را بالاتر می‌برند. به علاوه، تنوع دامنه و بک لینک‌ های با کیفیت، تأثیر زیادی روی رتبه‌بندی وبسایت شما در الگوریتم گوگل نسبت به هر عامل دیگر رتبه‌ بندی SEO دارد.

تمامی اطلاعات و ترفند های موجود در این مقاله بر اساس الگوریتم و هوش پیش فرض حال حاضر موتورهای جستجوگر بیان شده و ممکن است، موتورهای جستجوگر نحوه رتبه بندی و ارزش گذاری خود را تغییر دهند. مقالات ما را پیگیر باشید و از به روزترین ترفندها و روش­های موتورهای جستجوگر مطلع شوید.

از کجا بک لینک رایگـان یا پولی دریافت کنیم؟

شما برای ارتقا وب سایت خود در گوگل نیاز به لینک سازی دارید که حتما باید انجام بدید حتی اگر تـولید محتوا شما خیلی قوی باشد دوستان عزیز میتونید بک لیـنک رایگان خودتون ثبت کنید در سایت های ایرانی و خارجی یا میتونید از بخش سفارش خرید بـک لینک یا خرید رپـورتاژ آگهی جهت سفارش اقدام نمایید. بک لینکا با داشتن بیش از 50 سایت جهت خرید بک لینک و بیش از 50 وبسایت جهت خرید رپورتاژ آگهی شما با بهترین کیفیت و سایت ها پربازدید قرار دادیم. البته خدمات دیگری هم از بخش و لینک زیر میتونید مشاهده نمایید.

برای ساخت بک لینک رایگان به لینک مراجعه نمایید✔️

برای خرید بک لینک یا رپورتاژ آگهی در لیست تمامی سایت ها با عنوان و موضوع  مشخص شده است✔️

بک لینک پروفایل

خرید بک لینک نوفالو

تولید محتوا متنی

برای تهیه کردن هر کدام به لینک مورد نظر مراحعه فرمایید. برای مشاوره رایگان میتونید با ما در ارتباط باشید.

 http://rozup.ir/view/2988903/google%20-%20Baner%20-%20Backlinka-IR.gif

 

لطفا نظرات خودتون در مورد این مطلب بفرمایید!

 تهیه شده توسط وبـ سایت بکـ.لینکا✔️