صفحه اول گوگل حق شماست. فـروش بک لینک فـروش رپورتاژ آگهی تـولید محتوا پـشتیبانی سایت خرید رپورتاژ

Real PageRank یا ضریب اعتبار سایت

برای اینکه اعتبار دامین سایت تون را افزایش دهید باید چیکار کنیم؟ چه کارهای باید انجام بدیم که اعتبار دامنه و سایت بیشتر شه در این مقاله به سوالات و روش های که اعتبار دامنه را بیشتر میکنه پاسخ میدیم.

 

خلاصه محتوا:

ضریب اعتبار سایت، ضریب اعتماد یا تراست رنک و ضریب اعتبار دامنه از جمله عوامل موثر بر سئو یک سایت می باشند. در این مقاله ضمن معرفی این پارامترها و تشریح تفاوت آنان با یکدیگر، نحوه ارتقا این ضرایب نیز ارائه شده است. تولید محتوای کاربر پسند و استمرار در تولید محتوا از جمله راهکارهای مورد تاکید است. این نوشته می تواند راهنمای خوبی برای علاقمندان به این مباحث باشد.

 

ضریب اعتبار سایت، ضریب اعتماد و ضریب اعتبار دامنه؛ معیارهایی از  اعتبار و محبوبیت سایت شما

با توسعه وب سایت ها و تنوع مطالبی که ارائه می دهند، یکی از دغدغه های اصلی کاربران ضریب اعتبار این سایت هاست. کاربران به دنبال شاخص هایی هستند که بتوانند بر اساس آن سایت های معتبر و قابل اعتماد را شناسایی نمایند. ضریب اعتبار سایت از دغدغه موتورهای جستجو نیز می باشند، بیشتر کاربران خدمات و محصولات مورد نیاز خود را از طریق موتورهای جستجو می یابند پس یک موتور جستجوی قوی و قدرتمند، موتور جستجویی است که بتواند سایت های معتبر را در اولویت نمایش قرار دهد. از آنجایی که موتور جستجوی گوگل یکی از قوی ترین موتور های جستجو است که همیشه پاسخگوی نیاز کاربران خود بوده است، این موتور ضریب اعتبار سایت را به عنوان یکی از معیارهای اولویت بندی خود قرار داده است بنابراین ممکن است ضریب اعتبار سایت در برخی موارد با اصطلاحاتی همچون ضریب اعتبار گوگل نیز شناخته شود. امروزه بیشتر موتور های جستجو ضریب اعتبار سایت را در رتبه بندی های خود لحاظ می نمایند بنابراین اصطلاح Real Site/page Rank  اصطلاح صحیح تری است هر چند به دلیل رواج موتور جستجوی گوگل Google Site Rank در عمل عمده نیاز کاربران را پوشش می دهد.

 

http://rozup.ir/view/2857025/Turst%201.png

 

 

ضریب اعتبار سایت یا Real page Rank  چیست؟

رتبه بندی صفحات و بیان این رتبه بندی با مقیاس ضریب اعتبار بسیار سودمند است و می تواند در جلب اعتماد کاربران تاثیر گذار باشد. موتور های جستجویی که ضریب اعتبار سایت را در اولویت جستجو قرار می دهند، بیشتر مورد اعتماد کاربران هستند.. بنیان گذار ضریب اعتبار سایت در میان موتور های جستجو، گوگل می باشد. هر چند امروزه تمامی موتورهای معتبر از این ضریب استفاده می نمایند. اما این کار چگونه و با کدام شاخص ها انجام می شود؟برای تعیین ضریب اعتبار سایت، الگوریتم های پیچیده ای تدوین شده است که میزان قدرت و نفوذ یک سایت را اندازه گیری می کنند. محور اصلی عملکرد این الگوریتم ها کمیت و کیفیت لینک های ورودی ارجاعی است. در واقع هر سایت که به شما لینک می دهد، یک رای مثبت به اعتبار شما افزوده می شود.ضریب اعتبار سایت با اعداد نمایش داده می شود. گوگل برای این کار از اعدادی بین 0 تا 10 استفاده می نماید. هر چه این عدد بزرگتر باشد، سایت از نظر موتور جستجو معتبرتر است. تعداد بسیار کمی از سایت ها ضریب اعتبار 10 را دارند.

 

http://rozup.ir/view/2857682/Backlinka-Ir%20Turst%20%20(4).jpg

 

 

توجه داشته باشید در محاسبه ضریب اعتبار سایت الگوریتم های پیچیده ای نوشته شده است و تنها تعداد لینک های ورودی به سایت مد نظر نیست بلکه کیفیت لینک های ورودی نیز اهمیت دارد. اعتبار سایتی که به سایت شما لینک می دهد در اعتبار سایت شما تاثیر گذار است. برای مثال ممکن است ارجاع 100 صفحه با اعتبار 0 معادل با ارجاع یک سایت با ضریب اعتبار 2 به سایت شما باشد.

نکته دیگری نیز در این میان وجود دارد، هر چه تعداد لینکی که سایت ها می دهند بیشتر باشد، لینک آنها ارزش کمتری دارند. برای مثال اگر سایتی 6 لینک به سایت های دیگر دارد و به شما نیز لینک داده است و سایت دیگر با همان اعتبار وجود دارد که 2 لینک به سایت های دیگر و به سایت شما لینک داده است، ارزش لینک سایت دوم بیشتر بوده و تاثیر بیشتری در افزایش ضریب اعتبار شما دارد.

فعال بودن لینک ها نیز در میزان تاثیر آنها بر ضریب اعتبار سایت شما تاثیر گذار است. در واقع اینکه چند بار بر روی این لینک ها کلیک می شود و مورد استفاده قرار می گیرند، در محاسبه ضریب اعتبار سایت شما تاثیر دارد.


محاسبه ضریب اعتبار سایت به هنگام ارجاع از صفحات زیرمجموعه

محاسبه ضریب اعتبار سایت به نحوی است که اگر سایتی از یکی از صفحات زیر مجموعه خود به سایت شما لینک دهد، ارزش ارجاع بر اساس صفحه زیر مجموعه ای که به شما لینک داده است، محاسبه می شود و نه بر اساس لینک صفحه اصلی.

لازم است بدانید ضریب اعتبار صفحاتی که به صفحه شما ارجاع می دهند نیز از ضریب اعتبار شما تاثیر می پذیرند. در خصوص ارجاع به صفحات زیر مجموعه مقصد، این الگوریتم متفاوت است یعنی هم صفحه اصلی که به آن ارجاع شده در ضریب اعتبار سایت لینک دهنده تاثیر گذار است و هم ضریب اعتبار صفحه زیر مجموعه.


چرایی اهمیت ضریب اعتبار سایت

ضریب اعتبار سایت یکی از عوامل تاثیر گذار بر سئو سایت است به این معنی که یکی از عواملی که می تواند باعث شود یک موتور جستجو شما را در اولویت جستجو به کاربران معرفی نماید، ضریب اعتبار سایت شماست. علاوه بر تاثیر ضریب اعتباربر سئو، در بسیاری از کشورها ضریب اعتبار یکی از معیارهای اصلی انتخاب سایت توسط کاربران است هر چند این معیار هنوز در کشورمان جایگاه واقعی خود را ندارد.

 

http://rozup.ir/view/2857679/Backlinka-Ir%20Turst%20%20(1).jpg

 

 

چگونه می توان ضریب اعتبار یک سایت را افزایش داد؟

بهترین راهکار برای افزایش ضریب اعتبار سایت یا پیج رنک، کسب لینک ورودی البته از سایت های معتبر به سایت مورد نظر است. راه های مختلفی برای این کار وجود دارد شما می توانید با سایت های معتبر و مرتبط مبادله لینک داشته باشید. البته مبادله لینک را بایستی به تعداد محدود انجام دهید. در اوایل تعریف پیج رنک بسیاری از سایت ها برای افزایش اعتبار خود اقدام به خرید لینک های متعدد نمودند و این قضیه باعث شد تا گوگو الگوریتم های سخت گیرانه ای اتخاذ نماید. ارتباط موضوعی سایت ها از موضوعاتی بود که بعد از آن مد نظر گوگل قرار گرفت. افزایش ناگهانی لینک ممکن است باعث سلب اعتماد گوگول شده و اعتبار شما به صورت ناگهانی کاهش داده شود.

راهکار هایی مانند لینک سه طرفه و لینک صفحات داخلی یک سایت به یکدیگر نیز مشروط به اینکه به مقدار محدود انجام شود، می تواند تا حدودی بر پیج رنک تاثیر مثبت داشته باشد. یک سایت می تواند از طریق تگ کردن عکس ها نیز اعتبار خود را افزایش دهد. همچنین می توانید سایت خود را در وب دایرکتوری های معتبر همچون Open Directory Project ثبت نام نمایید.

1 - سئو سایت را بهتر کنید
2 - بخش بلاگ سایت رو راه اندازی کنید
3 -
لینک دهی خارجی یا بک لینک تهیه کنید
4 - محتوای یونیک قرار بدید
5 - قالب واکنشگرا باشد
6 - سرعت سایت را افزایش بدید
7 - از لینک های داخلی استفاده کنید
8 - از شبک های اجتماعی استفاده کنید
9 -
افزایش اعتماد و گرفتن لینک
10 - سابقه و عمر دامین
11 - کامنت گذاری در سایت ها انجام بدید
12 - و کمی هم صبر کنید

 

http://rozup.ir/view/2857028/Turst%204.png

 

رعایت استاندارد وب سایت ها در کد نویسی و ... نیز اهمیت زیادی دارد اما  بهترین راهکار برای افزایش پیج رنک، تولید محتوای خوب و مفید است. محتوا بایستی بر اساس اصول سئو تهیه شده و به صورت مستمر و با نظم مشخص در اختیار مخاطبان قرار گیرد. کیفیت خدمات سایت، ارزش و اهمیت محتوای تولیدی برای سایت، اصلی ترین عامل در افزایش پیج رنک است. به روز رسانی مطالب، تهیه مطالب جدید و در کل پویایی سایت بسیار تعیین کننده است. البته لازم به ذکر است که برای افزایش پیج رنک باید زمان کافی برای تلاش در نظر بگیرید و زود دلسرد نشوید.

 

 

 

چگونه از ضریب اعتبار سایت خود مطلع شویم؟

راههای مختلفی برای بررسی ضریب اعتبار سایت ها وجود دارد یکی از این راه ها استفاده از ابزار Open Site Explorer ارائه شده توسط کمپانی ماز می باشد. شما می توانید پیج رنک خود را در این سایت ببینید و جایگاه خود را با رقبا مقایسه کنید.گوگل رنک صفحات را به صورت مستمر و معمولا در بازه های چند ماهه به روزرسانی می کند.

http://rozup.ir/view/2857029/Turst%205.png

 

 

تراست رنک (ضریب اعتماد) یا پیج رنک (ضریب اعتبار) ؟

تراست رنک یا ضریب اعتماد نیز یک اصلاح عمومی است اما چون موتور جستجوی گوگل بنیان گذار آن بوده است، بیشتر مواقع گوگل تراست رنک نیز به آن گفته می شود. ضریب اعتماد به معنای میزان اعتماد موتور جستجو به سایت شماست و اگر در مورد موتور گوگل گفته شود به معنای میزان اعتمادی است که موتور گوگل به یک سایت موردنظرتان دارد.پیج رنک یکی از عوامل تاثیر گذار بر تراست رنک می باشد اما ممکن است با یک سایت با پیج رنک مناسب نیز، تراست رنک خود را از دست بدهد.

مهم ترین عامل در افزایش تراست رنک، علاقه کاربران به سایت شماست به عبارتی این معیار محبوبیت سایت شما را میان کاربران نشان می دهد. اگر یک سایت کاربر پسند باشد و بازدید کننده زیادی داشته باشدکه زمان زیادی را در آن سایت می گذرانند، تراست رنک آن بالا می رود. بلاک شدن توسط کاربران، و افزایش خروج کاربران از یک سایت، باعث سقوط این ضریب می شود. مدیران سایت ها باید دقت داشته باشند، در بسیاری از مواقع رقبا با ترفند هایی اقدام به هدایت بازدیدکنندگان یک سایت به سایت های غیر واقعی کرده یا از ترفند های دیگری به کاهش بازدید از یک سایت منجر می شوند و در نهایت تراست رنک را کاهش می دهند.

http://rozup.ir/view/2857680/Backlinka-Ir%20Turst%20%20(2).jpg

 

 

راهکارهای افزایش ضریب اعتماد و شباهت با راهکار های افزایش ضریب اعتبار سایت:

راهکار های افزایش تراست رنک یا ضریب اعتماد بسیار مشابه راهکار افزایش ضریب اعتبار است و البته بالا بودن ضریب اعتبار سایت باعث افزایش ضریب اعتماد نیز می شود. شما باید محتوای کاربر پسند تولید نمایید. در واقع راهکارهایی بهبود سئو می تواند در بهبود ضریب اعتماد یک سایت نیز بسیار موثر باشد. لازم به توجه است که ضریب اعتماد خود یکی از پارامتر های موثر بر سئو است و طبق اصول سئو، سایت هایی که ضریب اعتماد بالاتری دارند کمتر مورد سخت گیری موتور های جستجو قرار می گیرند.

قدمت سایت شما نیز در افزایش ضریب اعتماد بسیار موثر است. علاقه کاربران به محتوای سایت شما و اینکه تا چه حد محتوای سایت شما را دانلود کرده با به اشتراک می گذارند، از دیگر عوامل موثر بر ضریب اعتماد سایت شماست.

نهایتا در صورتی که اصول برندینگ را رعایت نمایید، محبوبیت و شهرت سایت شما بیشتر می شود و این به معنای افزایش ضریب اعتماد است. پس تلاش نمایید برندینگ صحیح و قدرتمندی داشته باشید.

 

http://rozup.ir/view/2857681/Backlinka-Ir%20Turst%20%20(3).jpg

 

 

چگونه ضریب اعتماد یک سایت را بدانیم؟

ضریب اعتماد توسط سایت Seomastering محاسبه می شود. در این سایت عدد های بالای ۶ بسیار عالی، بالای ۴ خوب، و بالای ۲، متوسط است. اعداد  زیر یک، پیش فرض میزان رتبه اعتماد سایت هاست.عددی که این سایتارائه می دهد، لزوما، عددی که گوگل و موتور های جستجوبرای هر سایت دارند، نیست اما در بسیاری از مواقع عدد پیش بینی شده به رتبه اعتماد حقیقی و محفوظ گوگل، نزدیک است.

 

 

http://rozup.ir/view/2857031/Turst%207.png

 

 

ضریب اعتبار دامنه و تفاوت های آن با ضریب اعتبار سایت:

ضریب اعتبار دامنه سایت یا Domain Authority اصطلاحی متفاوت از ضریب اعتبار سایت می باشند. ضریب اعتبار دامنه نیز از عوامل تاثیر گذار بر سئو است. ضریب اعتبار دامنه به معنی قدرت نام یک وب سایت است که بر اساس عوامل متعددی چون عمر، محبوبیت و اندازه دامنه تعیین می شود. ضریب اعتبار دامنه می تواند معیاری از ارتباط محتوای یک وبسایت با یک موضوع مشخص نیز باشد. ضریب اعتبار دامنه می تواند باعث بهبود پیج رنک و در نهایت تراست رنک یک وب سایت شود. ضریب اعتبار دامنه با اعدادی ما بین 0 تا 100 نشان داده می شود. هر چه ضریب دامنه به صفر نزدیک تر باشد، دامنه کم اعتبار تر و هر چه به 100 نزدیک تر باشد، دامنه معتبر تر است. برای افزایش ضریب دامنه راهکارهایی وجود دارد .

که به برخی از این راهکارها در این متن اشاره می شود:

سئو و پیج رنک سایت را بهبود ببخشید و اگر دراین مقاله با ما همراه بوده باشید، در ادامه مشخص است که تاکید می کنیم محتوای مفید و مورد علاقه کاربران را تولید کنید و در این کار مستمر عمل نمایید. انواع محتوای بکر تولید نمایید تا تعداد کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند، افزایش یابد.

سرعت سایت را افزایش دهید. سرعت سایت یکی از عوامل تعیین ضریب اعتبار دامنه است. در شبکه های اجتماعی فعال باشید و وبلاگ داشته باشید تا تعداد کاربرانتان افزایش یابد.

به سایر سایت ها لینک دهید و تلاش کنید تا اعتماد سایر سایت ها را جلب نموده و لینک دریافت نمایید. می توانید در سایت های دیگر نویسنده مهمان باشید. البته لینک های نا مناسب را حذف نمایید.

تلاش نمایید تا سایت شما به شکل مناسبی در گوشی های هوشمند باز شود چرا که امروزه تعداد زیادی از کاربران از طریق تلفن همراه به سایت ها مراجعه می نمایند و توجه به این مساله می تواند در افزایش کاربران شما تاثیرگذار باشد.از دامنه های ثبت شده با عمر طولانی استفاده نمایید. طول عمر دامنه در ضریب اعتبار آن بسیار تاثیر گذار است. برای افزایش اعتبار دامنه صبور باشید. تمامی این ضرایب با گذر زمان ارتقا می یابند.

 
منتظر نظرات شما دوستان عزیز هستیم , از دیگر مقاله های بک لینک سایت هم مطالعه فرمایید.
منبع ها:

breakthroughcontent.com/trustrank.html

seoexpertbrad.com/google-pagerank/

moz.com/learn/seo/domain-authority
www.backlinka.ir

دسته بندی شده در : بک لینک , آموزش سئو و بهینه سازی ,