صفحه اول گوگل حق شماست. فـروش بک لینک فـروش رپورتاژ آگهی تـولید محتوا پـشتیبانی سایت خرید رپورتاژ خبری

سندباکس گوگل چیست

سندباکس گوگل چیست

سندباکس گوگل یکی از موضوعات هیجان انگیز میان سئوکاران است. با توجه به اینکه گوگل هیچ‌گاه در خصوص سندباکس توضیحاتی ارائه نداده است اما اکثر سئوکاران بر وجود آن اتفاق نظر دارند. حال اجازه دهید قبل از ارائه هر توضیح دیگری درباره سندباکس گوگل، مطلبی را عرض کنیم. یک تیم فوتبال را در نظر بگیرید که در پیش شروع مسابقات لیگ به شدت تمرین کرده و خود را آماده مسابقات می کند. در این میان سرمربی تیم باید 11 نفری که بهتر از بقیه هستند را برای مسابقات انتخاب کند.  در چنین شرایطی طبیعی است که باقی بازیکنان نیز تمام تلاش خود را بکار می گیرند تا در بین آن 11 نفر اصلی باشند. حال فرض کنید که رفته رفته به شروع مسابقات نزدیک می شویم و آن تیم به چند دسته تقسیم می شود. در واقع 11 نفر برای ترکیب اولیه تیم، 7 الی 8 نفر نفرات ذخیره و مابقی نفرات نیز باید از روی سکو بازی‌ها را دنبال کنند. اما رقابت میان تمامی بازیکنان در طول فصل جهت قرارگیری در ترکیب اصلی وجود دارد. با این توضیحات نیمی از راه را برای توصیف سندباکس گوگل رفته ایم.

 


سندباکس گوگل چیست؟

با توضیحاتی که در بالا عنوان کردیم می توان بازیکنان یک تیم فوتبال را به زیبایی به سندباکس گوگل تعمیم داد. با توجه به این که در شبانه روز تعداد سایت هایی که متولد می شوند، آنقدر زیاد است که اگر گوگل بخواهد هر کدام را به صورت جداگانه بررسی کند و سایت هایی را که از همه لحاظ برای کاربر مفید است را در صدر نتایج به کاربران نشان دهد؛ بواقع شدنی نخواهد بود. از این رو گوگل که در اینجا نقش سرمربی فوتبال را بازی می کند، سایت‌های تازه تأسیس را در یک زمین دیگر به نام سندباکس جمع می کند و به آنها این اجازه را می دهد تا مانند بازیکنان یک تیم خود را تقویت کرده تا آماده رقابت با دیگر بازیکنان آماده شوند و از آن طرف سایت های پربازدید و معتبر را به کاربران نمایش می دهد. فقط در این صورت است که رقابت سالم و عادلانه میان سایت های جدید و باسابقه برقرار خواهد بود. به زبان ساده تر سندباکس گوگل محلی است که سایت های تازه تأسیس وارد آن می شوند تا به مدت چند ماه (حداقل 1 تا حداکثر 4 ماه) تحت نظارت گوگل باشند و اگر عملکرد مناسبی از خود نشان دهند، جایگاه اصلی خود را در رتبه بندی گوگل بدست می آورند.




علت انتخاب نام سندباکس Sandbox برای این الگوریتم چیست؟

نام دیگر الگوریتم سندباکس،جعبه‌ی شنی است. اجازه دهید با یک مثال دیگر ذهن ها را در خصوص چگونگی انتخاب نام این الگوریتم روشن کنیم. جعبه شنی همانطور که از نامش پیداست جعبه ای هست که در آن شن وجود دارد. حال اگر شما صاحب یک کودک چند ساله باشید، کودک‌تان را برای تفریح با شن و ماسه ساحل، به دریا می برید و اجازه می دهید تا به تنهایی در کنار امواج خروشان دریا با شن ها بازی کند؟ یا برایش یک جعبه شنی خواهید خرید تا حس و حال دریا را توأمان با بازی کردن با شن و ماسه لمس نماید؟ طبیعتاً گزینه دوم بهترین راه‌کار است و در این میان گوگل نیز همین گزینه را برای سایت های تازه متولد شده اتخاد کرده است.

در واقع اگر گوگل می خواست اجازه رقابت سایت های تازه تأسیس را با سایت های باسابقه بدهد، هیچوقت فرصت رشد کردن به این‌گونه سایت ها داده نمی شد. الگوریتم سندباکس گوگل با طراحی چنین فضایی به سایت های تازه تأسیس این امکان را می دهد که در یک فضای آرام نسبت به رشد و ارتقا خود گام بردارند و سپس در یک فرصت مناسب به دنیای رقابت با دیگر سایت ها پا بگذارند.

 


 

چگونه تشخیص دهیم در سندباکس گوگل قرار داریم؟

گمانه زنی‌ها در خصوص سندباکس گوگل زیاد است. گروهی از سئوکاران بر این عقیده اند که احتمال اینکه بعضی از سایت های تازه تأسیس اصلاً وارد سندباکس گوگل نشوند، وجود دارد. در واقع 3 احتمال برای این‌گونه سایت ها وجود دارد:

- به هیچ عنوان سایت تازه تأسیس‌تان وارد جعبه شنی یا همان سندباکس گوگل نشود.

- ممکن است وارد سندباکس گوگل شوید، اما روند قرار گرفتن شما در آن آنقدر کند است که به هیچ عنوان متوجه‌ی این موضوع نخواهید شد.

- ممکن است به طور کاملاً ناگهانی در لیست سندباکس گوگل قرار بگیرید که در این صورت ورودتان به این الگوریتم کاملاً قابل لمس خواهد بود.

 

با این حال اگر نمی دانید که سایت‌تان وارد سندباکس گوگل شده است یا نه باید به ابزار همه کاره سرچ کنسول مراجعه کنید. بعد از وارد شدن به این ابراز می توانید ترافیک و ورودی کلمات اصلی سایت خود را بررسی کنید. اگر از کلماتی غیر از کلمات اصلی سایت‌تان ورودی داشتید، می تواند نشانه ای از وارد شدن سایت‌تان به سندباکس گوگل باشد. راه های دیگری نیز برای فهمیدن این موضوع وجود دارد. به طور مثال می توانید آدرس سایت‌تان را با عبارات www و comدر گوگل سرچ کنید و اگر در چند صفحه ابتدایی قرار نداشتید، احتمال وارد شدن به سندباکس گوگل قوت می گیرد. همچنین می توانید تیترهای مطالب خودتان را در گوگل جستجو کرده و در صورت یافت نشدن، احتمالاً درگیر الگوریتم سندباکس شده باشید.




چگونه از سند باکس گوگل خارج شویم؟

با آنچه که گفته شد می توان به این نتیجه رسید، که خواه ناخواه ممکن است درگیر این الگوریتم هوشمندانه گوگل شویم. اما به محض ورود در سندباکس گوگل چه کارهایی را باید انجام داد تا به سرعت از آن خارج شویم؟ به طور حتم یکی از ابتدائی‌ترین کارها، تولید محتوای یکتا است. در نظر داشته باشید محتوایی که تولید می شود باید کاربرپسند هم باشد.

همچنین لینک سازی داخلی و خارجی را به هیج وجه از دست ندهید. در نظر داشته باشید که لینک سازی های خارجی می تواند از شبکه های اجتماعی ارزشمند مانند آپارات یا یوتیوب باشد. که ساخت بکلینک طبیعی بسیار مفید و ارزشمند برای سایت شما بشمار میرود. استفاده از کلمات کلیدی را نیز به حد نرمال در سایت‌تان برسانید.در پایان باید یادآور شویم که هر سایت بعد از رهایی از سندباکس گوگل دیگر امکان ورود مجدد به آن را نخواهد داشت.


برای رشد سایت تون هم اکنون مشاوره رایگان دریافت کنید...

https://rozup.ir/view/3152199/Telegram%20-Backlinka-IR.jpg

 

 تهیه مقاله از وبـ سایت بکـ.لینکا✔️

دسته بندی شده در : بک لینک , آموزش سئو و بهینه سازی ,