صفحه اول گوگل حق شماست. فـروش بک لینک فـروش رپورتاژ آگهی تـولید محتوا پـشتیبانی سایت خرید رپورتاژ خبری

اهمیت و عملکرد بک لینک در سال 2019

 امروز مقاله ای در موضوع  عملکرد و اهمیت بک لینک در سال جدید آماده کردیم :

بک لینک واژه‌ای است که این روزها در دنیای سئو به کرات شنیده می شود. بسیاری از صاحبان سایت ها و بلاگ ها به دنبال این هستند که بدانند بک لینک دقیقا چیست؟ اهمیت بک لینک چقدر است و چه مزایایی و معایبی می تواند داشته باشد. در این نوشتار قصد داریم تا در ابتدا توضیح مختصری در مورد بک لینک بدهیم و در ادامه به پرسش های دیگری که ممکن است در مورد آن داشته باشید نیز پاسخ می دهیم. بک لینک (به انگلیسی backlink) در واقع لینک هایی هستند که به صفحات وب داده می شوند. وقتی یک صفحه در یک وبسایت یا وبلاگ به سایت دیگری لینک می دهد، به آن بک لینک گفته می شود. در گذشته بک لینک ها سیستم معیار تعیین رنک بسیار مهمی در مورد وبسایت ها بودند. به این صورت که صفحه‌ای که بک لینک های زیادی در آن موجود بود، در موتورهای جست و جو از جمله گوگل به عنوان یک صفحه‌ی وب مهم شناخته می شد. این مسئله هم چنان وجود دارد، اما استثنائات و تغییراتی نیز در آن به وجود آمده است.

 https://rozup.ir/view/2716036/Ahamtyeat-2019--11.jpg


مزایای استفاده از بک لینک در سئو :

پیش از آن که صحبت در مورد مزایای بک لینک ها را آغاز کنیم، باید این مسئله را به شما گوشزد کنیم که در سال های اخیر مسائل و قوانین مربوط به بک لینک ها تغییرات فراوانی داشته‌اند. زمانی بود که حتی لینک های با کیفیت کم هم در بالا بردن رنک سایت در گوگل کمک کننده بود. اما از زمانی که گوگل استفاده از «الگوریتم پنگوئن» را کنار گذاشت (در واقع آن را آپدیت کرد)، چشم انداز کلی بک لینک ها هم به صورت کلی تغییر کرد. بنا بر این در حال حاضر بسیار مهم و حیاتی است که بک لینک ها در سایت های با کیفیت قرار بگیرد و مطالب متنی نیز با کیفیت باشند و به هیچ وجه کپی نباشند. هم چنین بسیار مهم است که بک لینک ها در سایت هایی مرتبط با سایت شما قرار بگیرند و از نظر موضوعی به هم نزدیک باشند. به طور مثال اگر شما وبسایتی دارید که در آن در مورد ماهی ها می نویسید و مطلب منتشر می کنید، اگر سایتی که در آن در مورد میمون ها می نویسد بک لینکی از سایت شما در صفحه‌اش بگذارد، این موضوع هیچ نفعی برای سایت شما نخواهد داشت، چرا که سایت های شما از نظر موضوعی هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. هدف اصلی شما باید این باشد که بک لینک سایت خود را در سایت های معتبر و مرتبط قرار دهید.

 


۱. ارتقای رنک سایت شما

نخستین مزیت بک لینک ها، ارتقا جایگاه سایت شما در موتورهای جست و جو می باشد. اگر یکی از مطالب سایت شما در سایت های دیگر بک لینک شوند، آن مطلب به صورت طبیعی رتبه‌ی بالاتری را در موتورهای جست و جو کسب خواهد کرد. هدف شما باید ایجاد لینک هایی جداگانه به مطالب سایت باشد و هم چنین این را هم در نظر داشته باشید که صفحه‌ی اصلی وبسایتتان بک لینک شود.


۲. ایندکس سریع تر

بک لینک ها کمک می کنند تا بات های موتورهای جست و جو لینک های مربوط به سایت شما را سریع تر کشف کنند و آن ها را در فهرست های خود قرار دهند. خصوصاً در مورد سایت های جدید، بسیار مهم است که بک لینک های سایت شما در وبسایت های دیگر قرار بگیرد، چرا که منجر به آن می شود که سایت شما توسط موتورهای جست و جو زودتر کشف شوند.


۳. بالا بردن ترافیک

بالا بردن ترافیک یکی دیگر از مزایای استفاده از بک لینک ها است. استفاده از بک لینک ها باعث می شود تا بازدید سایت شما بالاتر برود و همین موضوع در ارتقا جایگاه سایت بسیار موثر است.

 https://rozup.ir/view/2716047/Ahamtyeat-2019--3333.jpg


چگونه بک لینک بگیریم؟

حالا که با معنی بک لینک آشنا شدیم و اهمیت آن را در بحث سئو دریافتیم، بهتر است به دنبال تکنیک ها و راه هایی باشیم که از طریق آن ها می توانیم برای سایت خود بک لینک بگیریم. مهم ترین نکته‌ای که در این قسمت باید در ذهن داشته باشید این است که کمیت بک لینک ها اصلاً اهمیت ندارد و آن چه در واقع اهمیت دارد کیفیت بک لینک هاست.


۱. نوشتن مقالات خوب

بهترین راه گرفتن بک لینک از دیگر وبسایت ها، نوشتن مطالب خوب و در واقع منتشر کردن محتوای اورجینال است. با این روش شما به صورت طبیعی بک لینک می گیرد. چرا که بسیاری از مطالب شما استفاده خواهند کرد و به صورت طبیعی به سایت شما لینک خواهند داد.


۲. استفاده از نویسنده مهمان

برای گرفتن بک لینک برای سایت یا وبلاگ خود می توانید از راهکار نویسنده مهمان استفاده کنید. به این صورت که شما به صورت مهمان در یک وبلاگ دیگر بنویسید و نویسنده‌ی وبلاگ دیگری نیز در وبلاگ شما. با این روش نه تنها بک لینک های خوبی نصیب سایت شما می شود، بلکه بازدید سایت شما نیز بالاتر می رود.


۳. ثبت سایت در دایرکتوری های وب

ثبت سایتتان در یکی از دایرکتوری های وب راه آسان دیگری است که به وسیله‌ی آن می توانید بک لینک بگیرید. البته پیدا کردن دایرکتوری های وب مطمئن این روزها آسان نیست. استفاده از بعضی دایرکتوری های وب می تواند برای سایتتان مضر باشد، خصوصاً آن هایی که از شما درخواست می کنند تا در ازای بک لینکی که به شما می دهند، شما هم لینک سایتشان را در وبلاگ یا سایتتان بگذارید.

 

https://rozup.ir/view/3093461/google%20-%20Baner%20-%20Backlinka-IR%202-.gif

دقت در خرید بک لینک

خرید بک لینک یکی از راه های سخت شده که باید بیشتر دقت کنید. هم چنین بعد از آپدیت الگوریتم پنگوئن، استفاده غیر طبیعی و زیاد از یک عبارت مشخص به عنوان انکر تکست نیز به فهرست تخلفات گوگل اضافه شده است و گوگل آن ها را مشمول مجازات خرید بک لینک می داند. اگر بر روی خرید بک لینک اصرار دارید، دو نکته‌ی مهم را در نظر بگیرید. اول این که لینک ها را با فاصله زمانی مناسب و جداگانه خریداری کنید و از خرید لینک های زیاد در یک زمان مشخص خودداری کنید. هم چنین سعی کنید به جای تبلیغات در سایدبارها یا فوتر سایت ها، از تبلیغات محتوایی و مطالب اورجینال استفاده نمایید.

 

 

خلاصه محتوا ...

بک لینک یک عنصر مهم در دنیای سئو و ارتقای وبسایت های شما می باشد. بنا بر این مهم است که با آن آشنا باشید و راه های گرفتن بک لینک را نیز بشناسید


https://rozup.ir/view/3119680/Reportazh%209-%20Backlinka-IR.gif

لطفا نظرات خود را در مورد این مطلب در قسمت پایین سایت ارسال نمایید✔️

 تهیه شده توسط وبـ سایت بکـ.لینکا✔️

دسته بندی شده در : بک لینک , آموزش سئو و بهینه سازی ,